Miljöbild på mamma som lyfter upp sitt barn

Övriga frågor

Här hittar du svar på andra vanligt förekommande frågor.

Hur får jag tag på era produkter om jag bor utomlands?

Semper har ingen egen online shop men det finns andra webbshopar som säljer svenska produkter och skickar till utlandet, exempelvis Butik Hemlängtan eller Ditt Svenska Skafferi. Även vissa IKEA-varuhus utomlands har Sempers produkter.

Kan man få provpåsar från Semper?

Det utskick som görs av prover går via direktreklam och skickas automatiskt till alla barn som är folkbokförda i Sverige, vid 6 månaders ålder. Det utskicket innehåller ett vällingprov och ett grötprov samt olika rabatter. Om du inte får vår direktreklam kan det bero på att du är anmäld till NIX. Mejla då vårdnadshavarens namn och adress samt barnets födelsedatum till konsumentkontakt@semper.se så lägger vi till er i distributionslistan.

Har Semper en kundklubb?

Ja, den heter Semperklubben. Genom att registrera dig till Semperklubben så får du löpande information om t.ex. nya produkter, bra recept för ditt barns ålder och tips från våra barndietister. Här kan du läsa mer och registrera dig i Semperklubben.

Hur gör jag om jag vill reklamera en Semperprodukt?

Vi vill gärna veta vad som hänt. Vi vore tacksamma om du sparar det du vill reklamera och kontaktar vår Konsumentkontakt, via vårt kontaktformulär eller tel. 020-62 20 00 (telefontid vardagar mellan kl. 09.00-12.00).

Sponsrar ni bloggare, organisationer, skolor m.m. med era produkter vid olika projekt?

Vi på Semper blir dagligen kontaktade med förfrågningar om att sponsra olika projekt men vi har tyvärr ingen möjlighet att prioritera eller administrera alla dessa förfrågningar, även om de många gånger är både intressanta och behjärtansvärda. Därför har vi valt att fokusera på några större samarbeten och måste tyvärr tacka nej till alla förfrågningar.